بهاره هدایت جایزه هرالد ادلستام را دریافت کرد
نوشته شده توسط : xmovies
بهاره هدایت، فعال دانشجویی

خانم هدایت به تحمل بیش از ۹ سال حبس محکوم شده است

بهاره هدایت، فعال دانشجویی و زندانی سیاسی جایزه هرالد ادلستام سوئد را به دلیل "شجاعت فوق العاده و تعهد به عدالت فعالانه در برابر نقض حقوق بشر در ایران" دریافت کرد.

بنیاد هرالد ادلستام، هفتم مارس (۱۷ اسفندماه) با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام این موضوع آورده است: "خانم هدایت علی رغم هشدارها و تهدید های نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بارها زندگی خود و آزادی اش را برای دفاع از حقوق بشر به خطر انداخته ست. به همین دلایل، او بارها و بارها بازداشت شده و در حال حاضر در زندان است. بنیاد هارالد ادلستام او را یک زندانی عقیدتی می داند و از مقامات جمهوری اسلامی درخواست آزادی او را دارد."

جایزه ادلستام به کسانی تعلق می گیرد که "شجاعت و فعالیت برجسته ای را در دفاع از حقوق بشر از خود نشان داده اند."

این جایزه به یاد یک دیپلمات سوئدی به نام "هارالد ادلستام" اهدا می شود.

هیئت داوران بین المللی جایزه ادلستام

رئیس هیئت داوران بین المللی این جایزه نوه هارالد ادلستام و از بنیان گذاران موسسه هارالد ادلستام است. اعضای دیگر این هیئت عبارتند از: لوویس آربور، عضو پیشین هیئت حقوق بشر به عنوان نماینده آمریکای شمالی، شیرین عبادی، برنده جایزه نوبل سال ٢۰۰٣ به عنوان نماینده آسیا، پاسکول موکومبی، نخست وزیر پیشین موزامبیک به عنوان نماینده آفریقا، فیلیپ آلستون، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امر اعدام‌های فراقانونی به عنوان نماینده اقیانوسیه، ریکاردو لاگوس، رئیس جمهور پیشین شیلی به عنوان نماینده آمریکای لاتین و بالتازر گارزون، قاضی اسپانیایی به عنوان نماینده اروپا.

پرونده بهاره هدایت

بهاره هدایت، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت (شاخه علامه)، در رویدادهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در دی‌ماه سال ۱۳۸۸بازداشت شد.

خانم هدایت در دادگاه به اتهام "اجتماع و تبانی علیه نظام" به پنج سال حبس، به اتهام "توهین به رهبری" به دو سال و به اتهام "توهین به رئیس‌جمهوری" و "تبلیغ علیه نظام" به شش ماه حبس محکوم شده بود.

در همین حال حکم دو سال حبس تعلیقی وی به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی از طریق برگزاری تجمع ۲۲ خرداد سال ۸۵" نیز از حالت تعلیق خارج و به این حکم اضافه شد.

خانم هدایت در مجموع به بیش از نه سال زندان محکوم شده است و اکنون در بند زنان زندان اوین به‌سر می‌برد.





:: برچسب‌ها: ظروف چینی , فرانسه , عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: