نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا از پی. تی. آی، نخستین مجموعه سوخت هسته ای در 'كوتا' واقع در ایالت راجستان راه انداز می شود كه سوخت چهار رآكتور آب سنگین فشرده 700 مگاواتی را تامین می كند كه در 'راواتبهاتا' و 'كاكراپار' در ایالت گجرات در حال ساخت هستند .

بنا بر اعلام 'آر. ان. جایاراج' مدیر اجرایی مجموعه سوخت هسته ای در حیدرآباد، مجموعه سوخت هسته ای 'كوتا' تا سال 16-2015 آماده می شود.

مجموعه سوخت هسته ای حیدرآباد در سال 1971 به عنوان واحد صنعتی اصلی بخش انرژی اتمی راه اندازی شد تا مجموعه های سوختی و رآكتورهای هسته ای را پشتیبانی كند.

اكنون این مجموعه، سوخت همه 20 نیروگاه انرژی اتمی را تامین می كندكه توسط شركت مسوولیت محدود انرژی هسته ای هند (NPCIL) پشتیبانی می شوند .

نیروگاه كوتا تسهیلاتی را برای تامین سوخت واحدهای 700 مگاواتی كاكراپار و راواتنهاتا اختصاص خواهد داد.

از دو مجموعه سوخت هسته ای دیگر كه قرار است ایجاد شوند، یكی از آنها قرار است سوخت 10 نیروگاه هسته ای 700 مگاواتی را كه در حاریانا، كارناتاكا و مادهیاپرادش تاسیس می شوند تامین كند. مجموعه سوخت هسته ای دیگر نیز نیازهای رآكتورهای آب سبكی كه با همكاری خارجی ساخته می شوند را برآورده می سازد.

تاسیسات تولید سوخت هسته ای 'كوتا' ظرفیت تامین سالانه 500 تن سوخت را دارد. این تاسیسات همچنین ظرفیت تولید سالانه 65 تن زیروكونیوم را داراست.

اكنون انرژی هسته ای 4760 مگاوات از نیازهای انرژی هند را پاسخ می دهد و دولت قصد دارد این میزان را تا سال 2032 به 63 هزار مگاوات افزایش دهد.

چند روز قبل نیز 'سریكومار بانرجی'رییس كمیسیون انرژی اتمی هند با تاكید بر نقش مهم انرژی هسته ای گفته بود كه رشد اقتصادی هند در صورت توقف اقدامات هسته ای كاهش می یابد.

وی در سمپوزیوم هسته ای بین المللی كه توسط انجمن هسته ای جهانی در دهلی نو برگزار شد، ادامه داد: 25 سال پس از فاجعه چرنوبیل، تجدید حیات انرژی هسته ای قریب الوقوع بود اما حادثه فوكوشیما در سال گذشته شك هایی را در این زمینه برانگیخت.

وی درباره عواقب كنار گذاشتن انرژی هسته ای گفت: انرژی هسته ای نقش مكملی در همه انواع انرژی هند ایفا می كند و هند برای برآورده كردن نیازهای خود به انرژی، باید نسل های مختلف انرژی را مورد استفاده قرار دهد.

رییس كمیسیون انرژی اتمی هند ادامه داد: اگر هند نیازهای خود به انرژی را تنها از انرژی های تجدیدپذیر و آبی تامین كند تنها قادر به تولید حدود 300 گیگاوات انرژی تا سال 2050 خواهد بود، این در حالی است كه نیاز این كشور 1400 گیگاوات است.

بانرجی تاكید كرد: كسری 110 گیگاواتی انرژی باید با نیروگاه های انرژی هسته ای و انرژی سوخت فسیلی جبران شود.

آساق ** 589**1479





:: برچسب‌ها: موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 772
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: