واژه‌های عشق و صبر نیز در وصف تو كم می‌آورند
نوشته شده توسط : xmovies

هنگامی كه دختر امیرالمومنین را به محضر پیامبر خدا (ص) آوردند تا نامی برای او انتخاب كنند، آن حضرت فرمودند: نام فرزندم از طرف خدای رحمان هدیه شد. از این به بعد او را زینب بخوانید. چرا كه او زینت پدر است.

این دختر را زینب كبری نامیدند تا از دیگر زینب ها، همچون زینب بنت محمد، جدا گردد و نیز او را 'صدیقه صغری' گفتند تا از مادرش صدیقه كبری (س) متمایز شود.

بزرگی و عظمت این بانو سبب شد تا روز ولادتش را روز پرستار نام نهند، هر چند این واژه در توصیف ویژگی های او حقیر و كوچك است اما پرستاران بر خود می بالند كه مردم ایران همزمان با برپایی جشن میلاد دخت علی (ع)، زحمات و تلاش های آنان را گرامی می دارند.

شیعیان باید به خود ببالند كه پیرو امامی هستند كه دخترش زینت اوست، چه در گفتار و رفتار و چه در مهربانی و شجاعت و صبر و بردباری.

نه تنها شیعیان بلكه تمام مردم جهان باید محبت میان خواهر و برداری را از زینب و حسین (ع) بیاموزند، زینبی كه با نام برادر آرامش می یافت و هنگام ازدواج شرط كرد كه نباید فاصله دیدار میان او و حسین بیشتر از سه روز شود.

به راستی زینبی كه حاضر نبود میان او و برادرش سه روز فاصله بیافتد، چگونه حاضر شد تا كارزار حسین را در صحرای كربلا ببیند و چگونه راضی شد تا پیكر قطعه قطعه شده برادر خود را در سرزمین نینوا رها كند و با سر حسین نجوا كند؟

كدام خواهر و برادر را سراغ دارید كه اینقدر به هم عشق بورزند، خواهر و برادری كه تا پای جان در ركاب هم بودند و یكدیگر را رها نكردند. البته حسین (ع) برای زینب فقط برادر نبود بلكه امام و رهبر بود و به همین دلیل نه تنها خانه و زندگی و فرزندان خود را فدای حسین كرد بلكه برای معرفی حقانیت و مظلومیت برادر خود به همه جهانیان، با كاروان اسرا، منزل به منزل، سر حسین را كه بر بالای نی قرآن می خواند، همراهی كرد و در مجلس ابن زیاد و یزید، همه پلیدیان و طاغوتیان را رسوا كرد.

آری، كربلا در كربلا می ماند اگر زینب نبود. كدام خواهر و برادر حاضرند تا این حد با هم باشند؟ بیاییم ذره ای از محبت و رابطه عاطفی این خواهر و برادر را در دل های خود بپرورانیم و در زندگی خود درس عشق خواهر و برادری را با تاسی از زینب و حسین پیاده كنیم.

سلام بر تو ای زینب، سلام بر روزی كه متولد شدی، سلام بر روزی كه وفات كردی در حالی كه پیراهن خونین حسین را بر سینه خود گذاشتی و سلام بر روزی كه با حسین پا به عرصه محشر گذاری.

فراهنگ**1003**1588





:: برچسب‌ها: ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: