نوشته شده توسط : xmovies

'لئونید شرشنوف' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان كرد: آمریكا از برنامه هسته ای ایران برای اعمال فشار بر این كشور استفاده می كند و متحدان خود را برای پیشبرد چنین سیاستی تحت فشار قرار می دهد.

وی خاطرنشان كرد: تمام هیاهو و سر و صداهای كنونی درباره مساله ایران برای اهداف سیاسی برپا شده است و غرب تلاش می كند از این طریق به اهداف درازمدت خود دست یابد.

رییس بنیاد امنیت ملی و بین المللی روسیه با اشاره به همكاری های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: كمتر كشوری را در جهان می توان سراغ داشت كه تا این اندازه شفاف و گسترده برای رفع ابهامات و ادعاها درباره برنامه هسته ای خود با آژانس همكاری كرده باشد.

شرشنوف افزود: با وجود همكاری های تهران با جامعه جهانی در باره برنامه هسته ای خود و اثبات حسن نیت این كشور برای ازسرگیری مذاكرات با گروه 1+5، آمریكا و متحدان غربی اش به بهانه های واهی ایران را تحریم می كنند و اجرای چنین سیاستی هیچ كمكی به حل و فصل اختلافات در باره برنامه هسته ای این كشور نخواهد كرد.

وی با بیان اینكه واشنگتن این هدف را در سیاست های خود در باره تهران دنبال می كند، اظهار داشت: اگر مساله هسته ای ایران حل و فصل شود دیگر بهانه ای برای اعمال فشار بر این كشور نخواهد بود و به همین دلیل شاهد هستیم كه آمریكا با مانع تراشی سعی در جلوگیری از پیشرفت در مذاكرات در این زمینه می كند.

رییس بنیاد امنیت ملی و بین المللی روسیه در ادامه با اشاره به رویكرد متفاوت آمریكا و غرب در قبال برنامه هسته ای ایران در مقایسه با مسائل هسته ای برخی كشورها گفت: اكنون این سئوال مطرح است كه چرا در باره مساله هسته ای ایران این همه ادعا می كنند ولی هیچگاه بر هند و پاكستان و اسراییل كه بر خلاف ایران از انرژی هسته ای برای اهداف نظامی استفاده می كنند، فشار وارد نمی اورند.

وی خاطرنشان كرد: باید با تمام كشورهای جهان درباره استفاده از انرژی هسته ای یكسان رفتار شود و ایران نیز در این زمینه استثنا نباشد.

كارشناس ارشد روس گفت: با توجه به اینكه هیچگونه شواهدی دال بر ماهیت نظامی برنامه هسته ای این كشور وجود ندارد، لذا باید حقوق هسته ای این كشور به رسمیت شناخته شود و بازیگران جهانی باید این مهم را به عنوان اصل در حل و فصل اختلافات درباره مساله ایران بپذیرند.

**روابط ایران و روسیه در سطح عالی قرار دارد

رییس بنیاد امنیت ملی و بین المللی روسیه با بیان اینكه روابط ایران و روسیه در سطح عالی قرار دارد، خاطرنشان كرد: ایران كشور دوست روسیه است و ما آن كشور را متحد كشور خود در سطح جهانی می دانیم و خواهان توسعه هر چه بیشتر روابط با تهران هستیم.

'شرشنوف' گفت: دو كشور باید تلاش كنند روابط دوجانبه و همكاری ها در عرصه های مختلف به ویژه در زمینه های اقتصادی و انرژی و فناوری های پیشرفته را توسعه دهند.

وی افزود: ایران عامل مهم ثبات در منطقه است و سیاست های این كشور در جهت تقویت ثبات و امنیت كشورهای منطقه بدون حضور بیگانگان می باشد.

كارشناس ارشد روس ایران را دارای فرهنگ عالی و باستانی و تمدن چند هزار ساله توصیف كرد و افزود: تمدن ایران در شكل گیری تمدن جهانی سهم مهمی داشته است.

1592

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: برف , جزیره , بریتانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: