برنامه غذایی ایام نوروز متعادل و متنوع از تمام گروه هایی غذایی باشد
نوشته شده توسط : xmovies

'شهرزاد محمدیان 'در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود :افراد در ایام نوروز به دلیل رفت و آمد و یا مسافرت ، اهمیت زیادی به غذای مصرفی خود نمی دهند وبا تغذیه نادرست و غیرمتعادل و زیاده روی در مصرف آجیل و شیرنی و همچنین عدم انجام فعالیتهای ورزشی در معرض بیماری دیابت ، چربی خون، فشار خون، خرابی دندان ها و چاقی هستند .

وی اظهار داشت : بررسیهای انجام شده نشان می دهد كه بیماریهای مزمن از جمله چاقی، دیابت، بیماریهای قلبی و عروقی و سرطان ناشی از روش نادرست زندگی مثل تغذیه ناصحیح، عادات غیربهداشتی، عدم فعالیت بدنی است حاصل می شود .

محمدیان با اشاره به اینكه درایام نوروز سعی كنید مصرف آجیل و مغزها به عنوان میان وعده و در مقدار متعادل مصرف نمایید ادامه داد:در این روزها می توان حجم مواد غذایی را در هر وعده اصلی كاهش داد و به ویژه شام را بسیار مختصر میل كرد و به دریافت مقادیر مناسب لبنیات دقت نمایید و روزانه متناسب با نیاز بدنتان حدود دو تا سه لیوان شیر یا ماست استفاده كرد .

به گفته وی صبحانه یكی از مهمترین وعده های غذایی است كه برای سلامت و تندرستی افراد اهمیت خاصی دارد اظهار داشت : درمصرف شیرینی و شكلات در ایام میانه روی كنیدچراكه زیاده روی این مواد منجر به مشكلات گوارشی و همچنین افزایش انرژی دریافتی و در نتیجه اضافه وزن خواهد شد .

كارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت :افرادی كه به قند خون و یا چربی خون بالا هستند زیاده روی در مصرف شیرینی و شكلات برای افرادی كه به قند خون و یا چربی خون بالا مبتلا هستند باعث اختلال در وضعیت سلامتی آنان خواهد شد . والدین همچنین مراقب فرزندان خود باشند تا در تعطیلات با مصرف بیش از حد تنقلات، شیرینی و شكلات از وعده های اصلی غذا محروم نشوند.

وی خاطر نشان كرد :از مصرف زیاد چای و قهوه پرهیز كنید و از میوه، سبزی، سالاد، حبوبات و سایر مواد غذایی حاوی فیبر استفاده ‌نمایید .مواد حاوی فیبر، باعث پیشگیری از یبوست و كاهش چربی‌های نامطلوب خون و تنظیم تعادل فشار خون می‌شوند و در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان به‌خصوص سرطان كولون(روده بزرگ) موثرند.

محمدیان افزود :یه منظورشادابی بدن و حفظ سلامت و پیشگیری از بروز چاقی یبوست و افزایش چربی‌های نامطلوب خون به اندازه مناسب تحرك بدنی و و پیاده‌ روی ورزش داشته باشید.

علمی ***1354*1544





:: برچسب‌ها: رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: