نوشته شده توسط : xmovies

خبر تهیه این لیست را قائم مقام این تشكل اعلام كرده و گفته: 16 نفر نماینده فعلی مجلس و 78 نفر غیردانشگاهی اما با شاخصهای مورد قبول ما نیز در این لیست حضور دارند.

انتشار این لیست 180 نفره در حالی است كه مجلس شورای اسلامی 290 كرسی نمایندگی دارد. كانون دانشگاهیان در زمره نخستین تشكل هایی است كه لیست تهران خود را منتشر كرد.

سیام**2026



:: برچسب‌ها: معماری , انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

'مختار اسدیان' در گفت و گو با ایرنا افزود: به دنبال دریافت خبر گرفتاری چند نفر در برف و كولاك در روستای سرجی، امدادگران كامیارانی در قالب چند تیم تخصصی بلافاصله به محل و قوع حادثه اعزام شدند و پس از چند ساعت جستجو توانستند پنج نفر را پیدا كرده و به مراكز درمانی منتقل كنند.

وی با بیان اینكه افراد حادثه دیده هم اكنون از سلامت جسمانی كامل برخوردارند گفت: امدادگران یكی از حادثه دیدگان را كه خانمی باردار بود به نزدیكترین روستای محل حادثه برای انجام زایمان انتقال داده و سپس مادر و نوزاد را به مركز درمانی شهر انتقال دادند.

گفتنی است، اداره مدیریت بحران، فرمانداری و راهداران اداره راه و ترابری شهرستان كامیاران نیز در این عملیات حضور داشتند.ك/1

7348/533/ 640



:: برچسب‌ها: گل ,
:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

امام حسن عسكری(ع) در هشتم ربیع الاول سال 260 هجری قمری به زهر كین معتمد عباسی، به شهادت رسید و امامت مهدی موعود، كه رهبری و ولایتش را پیامبر (ص) و معصومین پس از ایشان وعده داده بودند، آغاز شد.

امامت حضرت مهدی (عج) در شرایطی اتفاق افتاد كه امام یازدهم نیز به مانند سایر ائمه، زمینه ولایت را برای فرزند خود آماده كرده بودند، شب پیش از شهادت، ایشان به دور از چشم مأموران خلیفه، نامه های بسیاری پیرامون این مساله مهم به شهرها و مناطق مختلف ارسال كردند. حكومت عباسی از مدت ها قبل، بر اساس سخن رسول خدا(ص) و امامان معصوم (ع) مبنی بر این كه مهدی فرزند امام حسن عسكری(ع) است، امام یازدهم شیعیان را زیر نظر داشتند و مراقب بودند تا فرزندی از ایشان باقی نماند.

با تولد حضرت مهدی در 15 شعبان سال 255 هجری قمری در سامرا، امام حسن عسكری(ع) با پنهان نگاه داشتن خبر ولادت فرزند خویش این نقشه را باطل كردند. پس از شهادت امام حسن عسكری (ع) ، خبر شهادت ایشان در سراسر شهر سامرا پیچید و مردم در سوگ آن امام همام به عزاداری پرداختند و حضرت مهدی(عج) مخفیانه بر پیكر مطهر پدر بزرگوارشان نماز خواندند.

پس از شهادت امام، حضرت حجت(عج) كه در آن زمان تنها 5 سال داشتند، به امامت رسیدند، كم كم خبر وجود فرزندی از سلاله پاك امامت پخش شد و تلاش خلیفه عباسی برای یافتن ایشان به نتیجه ای نرسید.

امامت حضرت حجت(عج) در این دوران را غیبت صغری می خواندند، این غیبت از زمان شهادت پدر بزرگوارشان در سال 260 هجری قمری شروع و تا سال 329 هجری قمری به طول انجامید.

چهار نایب خاص، امر وساطت میان امام(عج) و شیعیان را به عهده داشتند و احكام دین را از ایشان دریافت و در اختیار شیعیان قرار می دادند، این چهار نفر عثمان بن سعید، محمد بن عثمان، حسین بن روح و علی بن محمد سمری بودند.

این غیبت 69 سال به طول انجامید. پس از غیبت صغری، غیبت كبری آن حضرت آغاز شد و از امامت ایشان تاكنون 1173 سال، جهان در دو مرحله غیبت امام خود، در انتظار عدالت علوی است.

وعده ظهور حضرت در كتب و منابع مختلف فقهی نوید بخش مردم جهان است. حضرت محمد مصطفی(ص) در واقعه غدیر خم، درباره امام زمان(عج) در جمع 120 نفر می‏فرمایند: 'ای گروه مردمان! آن نور خدای تبارك و تعالی در من قرار گرفت و پس از آن در وجود علی(ع)، آنگاه از او در نسلش تا 'قائم المهدی' كه بازگیرنده حق است و جلب‏كننده همه حقوق ازدست رفته ما. آگاه باشید كه خاتم اوصیاء مهدی قائم از ماست. آگاه باشید كه او بر همه ادیان پیروز می‏شود. آگاه باشید كه او انتقامگیر از ستمگران است. آگاه باشید كه گشاینده و در هم‏كوبنده مرزهاست. آگاه باشید كه او خونخواه همه بندگان صالح خداست. آگاه باشید كه او كشنده هر قبیله‏ای از مشركان است. آگاه باشید كه او نهری خروشان از اقیانوسی بیكران است. آگاه باشید كه او یاور دین خدای تبارك و تعالی است. ...آگاه باشید كه هر كس از (پیامبران و امامان) پیش از او، نوید آمدنش را داده‏اند. آگاه باشید كه او تنها حجت‏ بازمانده خداوند است، بعد از او حجتی نیست، حقی جز با او و نوری جز در پیش اونیست. آگاه باشید كه احدی بر او چیره نیست و كسی او را شكست ندهد. آگاه باشید كه او ولی خدا در روی زمین، و داور او در میان مردم و امین او در آشكار و نهان است.'

حدیث، روایت و سخنان بسیاری در مورد حضرت مهدی(عج)، غیبت و ظهور پر بركت ایشان نقل شده كه بیانگر حضور ایشان در جامعه است.

شناخت امام و معرفت مقام الهی او، یكی از مسوولیت های خطیر امت اسلامی به حساب می آید كه این تكلیف بزرگ در ارتباط با وظایف دیگر شرعی از اولویت خاصی برخوردار است. امام خمینی(ره) در رهنمودهای خود ضمن بیان این نكته كه 'بعضی‌ها انتظار فرج را به این می‌دانند كه در مسجد، در حسینیه یا در منزل بنشینند و دعا كنند و فرج امام زمان (عج ) را از خدا بخواهند'، امت اسلامی را به انتظاری پویا و توام با تلاشی عملی در جهت آماده سازی زمینه های ظهور آن حضرت دعوت می كنند.

مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود ضمن بركات وجود حضرت حجت (عج) وظایف منتظران آن حضرت را برشمردند. ایشان می فرمایند :'... بزرگترین وظیفه منتظران امام زمان(عج) این است كه از لحاظ معنوی و اخلاقی، علمی و پیوندهای دینی و اعتقادی و عاطفی با مومنین و هم چنین برای پنجه در افكندن با زورگویان، خود را آماده كنند.'

در گرامی داشت روز آغاز ولایت امام عصر و امام منتظران، باردیگر عاشقان كوی او دست دعا برای ظهورآن حضرت به آسمان بلند و سرافرازانه خود را در پیشگاه احدیت، منتظران قدوم مباركش معرفی می كنند.

اطلاع**9131**1717



:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو , وابسته به تکزاس , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا، مهندس 'علی فخرانی' چهارشنبه شب در نشست شورای مسكن این استان، اظهار داشت: دو هزار واحد مسكن آماده بهره برداری این استان مربوط به 'گلستان شهر' بجنورد است.

به گفته وی،دو هزار واحد دیگر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت

شهرستانهای بجنورد، شیروان و اسفراین آماده بهره برداری است.

مدیركل مسكن و شهرسازی خراسان شمالی افزود: اكنون 14هزار و 500 واحد مسكن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر و حدود چهار هزار واحد دیگر نیز در شهرهای زیر 25 هزار نفر در دست ساخت قرار دارد.

وی گفت: تاكنون شش هزار و 600 واحد مسكن مهر در خراسان شمالی به بهره برداری و به متقاضیان واگذار شده است.

مهندس فخرانی افزود: تمام امكانات زیرساخت در مسكن مهر آماده بهره برداری در این استان تامین شده است.

به گفته وی، خراسان شمالی در ساخت مسكن مهر رتبه برتر كشوری را در بین 31 استان كشور داراست.

مدیركل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی نیز گفت: 155 واحد آموزشی برای سایت های مسكن مهر پیش بینی شده است.

'ابوالقاسم بابایی' اظهار داشت: این واحدها كه برای آن 720 میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است در یك دوره زمانی پنج ساله ساخته می شود.

به گفته وی، در حال حاضر 11 فضای آموزشی با اعتبار 50 میلیارد ریال برای مسكن مهر استان در دست ساخت قرار دارد. ك/2

2712/623/330



:: برچسب‌ها: ابرها , سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 438
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا ، این رقابت ها در سالن شش هزار نفری امام خمینی (ره) و سالن اختصاصی سنگنوردی واقع در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان ، برگزار می شود.

ورزشكاران از كشورهای 'چك ، جمهوری آذربایجان ، لهستان ، روسیه و اوكراین' در این

رقابت ها حضور دارند.

در این رقابت ها كه تا 16 بهمن ماه جاری ادامه خواهد داشت، از جمهوری اسلامی ایران نیز قریب 400 ورزشكار مرد و زن از 23 استان حضور دارند.

مسابقات به صورت آزاد و در رشته های 'سرعت ، بولدرینگ و سختی مسیر (سرطناب) و در دو بخش مردان و بانوان برگزار می شود.

رقابت های بین المللی سنگنوردی ویژه گرامیداشت 'جام فجر' برای نخستین بار در ایران در شهر زنجان برگزار می شود.

597/522



:: برچسب‌ها: کانادا , سفر , نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 490
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سردار'محمدرضا نقدی' در جمع پاسداران سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان، انقلاب اسلامی را سرآغاز جنبش های بیداری اسلامی در منطقه دانست و افزود: ما به عنوان پاسداران انقلاب اسلامی باید در این دوران حساس و تاریخی به وظایف خود بخوبی عمل كنیم.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی با همه فراز و نشیب هایی كه در طول این چند دهه عمر خود داشته، توانسته است با بیرون راندن عوامل وابسته رژیم ستمشاهی، جلوی نفوذ آمریكا را در ایران بگیرد.

سردار نقدی افزود: اگر به سیر تكامل انقلاب اسلامی بنگریم خواهیم دید كه منحنی رشد و توسعه كشور در همه مؤلفه ها نظامی، سیاسی، فرهنگی، اقتصای و ابعاد دیگر روبه فزونی بوده است.

وی همچنین به جنبش'وال استریت'اشاره كرد و گفت: امروز كشوری كه زمانی مدعی بزرگترین دموكراسی در جهان بود متهم است كه حكومت یك درصدی دارد.

وی با اشاره به مشكلات پیش آمده در جهان بویژه آمریكا و اروپا خاطرنشان كرد:دوران نفوذ آمریكا در منطقه به سر آمده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین انقلاب اسلامی اظهار داشت: زمانی آمریكایی ها می توانستند با تهدید یا فشار، دولتی را در حكومتهای دست نشانده خود از جمله زمان شاه در ایران عوض كنند اما امروز در كشور های كوچك منطقه هم با مشكل مواجه و با موج بیداری اسلامی مردم منطقه روبرو شده اند.

وی بیان داشت:امروز جمهوری اسلامی به نقطه امید كشورهای منطقه تبدیل شده است و جوانان 73 كشور اسلامی به ایران آمده اند تا در محضر رهبر معظم انقلاب ابراز ارادت كنند.

نقدی تاكید كرد: ما باید قدردان این انقلاب باشیم و با جدیت این مسیر نیمه راه را تا آخر ادامه دهیم و پرچم انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلیش امام زمان(عج) تحویل دهیم.

سردار نقدی با حساس دانستن شرایط كنونی افزود:ما در بازیهای جهانی به مرحله حساسی رسیده ایم و اگر تا دیروز دشمنان انقلاب از جمله آمریكا و صهیونیسم بدنبال حذف ایران از معادلات جهانی بودند، اكنون خودشان در مرحله نزول و حذف قرار گرفته اند و مساله اصلی آنها حفظ خود در نظام بین الملل است.

وی با اشاره به برنامه دشمن برای مایوس كردن مردم اظهار داشت: دشمنان نظام سعی می كنند با جنگ روانی و تحریم،مردم ایران را از حضور در پای صندوق های رای ناامید و ایران را به عنوان یك نمونه ی شكست خورده در منطقه به مردم معرفی كنند.

وی ابرازداشت: امروز وظیفه ما این است كه در برابر این توطئه ها با بصیرت بخشی به مردم، ایستادگی و این توطئه را نیز با حضور چشمگیر در انتخابات خنثی كنیم.

سردار نقدی همچنین'تدوین نظام تربیتی ' كه توسط حلقه های صالحین به اجرا در آمده است و 'امر به معروف و نهی از منكر' را دو موضوع مهم در سازمان بسیج مستضعفین انقلاب اسلامی عنوان كرد.

وی گفت: ما درصددیم تا با تربیت نیروهای متدین برای اقناع و مبارزه با منكرات كه یك امر ضروری در اسلام است، گام برداریم و امر به معروف را خانگی كنیم.

/7134/1042



:: برچسب‌ها: ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 450
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

شیخ رشید احمد وزیر اسبق دولت پاكستان امروز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا خاطر نشان كرد: انقلاب اسلامی ایران باعث شد نظریه جھان نسبت به جدایی دین از سیاست تغییر كرده و همگان حاكمیت دین بر سیاست و ارتباط این دو را مشاهده كنند.

وی تاكید كرد: امام خمینی ﴿رہ﴾ بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی ایران مردی وارسته، بزرگ و عامل به دین بودند، ایشان فرمایشات خود را با رھبری و هدایت مردم ایران در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی به اثبات رسانید.

این وزیر سابق دولت پاكستان با اشارہ به اینكه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به عنوان نقطه عطفی در تاریخ جهان ثبت شد ، تصریح كرد: امام خمینی ﴿رہ﴾ با اقدامات ارزشمند خود در انقلاب اسلامی ایران و مبارزه با استكبار، درس بزرگی به مسلمانان جھان داد.

رشید احمد با اشارہ به اینكه تعالیم امام خمینی ﴿رہ﴾ در سراسر جھان به عنوان یك منبع و سرچشمه، الھامی برای مسلمانان در تمامی دنیا قرار گرفته، گفت: رھبر فقید انقلاب اسلامی ایران نه تنھا رھبری بزرگ برای ملت ایران بود بلكه برای دیگر مسلمانان جھان نیز یك رھبر دلیر و شجاع شناخته می شد.

وی با بیان اینكه تاثیرات انقلاب اسلامی ایران بسیار عمیق است، اظھار داشت: امام خمینی ﴿رہ﴾ با رھبری ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی به مردم كشور خود درس آزادگی و رهایی از سلطه غرب و شرق را آموخت.

رھبر حزب مسلم لیگ شاخه عوام پاكستان تاكید كرد: مسلمانان جھان باید برای مقابله با استبداد و سیاست قدرت ھای استكبار جھانی، پیرو ایدہ ھا و افكار امام خمینی ﴿رہ﴾ باشند.

شیخ رشید احمد در پایان گفت: مردم در جمھوری اسلامی ایران با وجود تبلیغات منفی غرب سالگرد سی و سومین پیروزی انقلاب اسلامی كشورشان را كه یك دستاورد بزرگ است، جشن می گیرند.

آساق/ 1095** 1514



:: برچسب‌ها: موزه , جشنواره , آب ,
:: بازدید از این مطلب : 483
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies
بازار ارز

برخی رسانه های ایران گزارش کرده اند که روز گذشته پلیس تعدادی از دلالان ارز فعال در خیابان فردوسی تهران را دستگیر کرده است

صادق آملی لاریجانی، رئیس دستگاه قضایی ایران گفت که قوه قضاییه از "صدور مجازات اعدام" برای "اخلالگران" بازار ارز دریغ نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای لاریجانی چهارشنبه ۱۲ بهمن (اول فوریه) با تاکید بر "شدت و قاطعیت" قوه قضاییه در برخورد با "اخلالگران اقتصادی که به دستگاه قضایی معرفی شوند"، این برخورد را در حد مبارزه با "قاچاقچیان، اشرار و مجرمان مواد مخدر" توصیف کرد.

در پی افزایش شدید قیمت ارزهای خارجی و سکه طلا در هفته های گذشته، تعدادی از مسئولان عالی رتبه حکومتی ایران این اخلال را اقدامی برنامه ریزی شده از سوی دشمنان حکومت دانسته اند.

رئیس قوه قضاییه نیز در اظهارات امروز خود دلیل "بخشی از" مشکلات ایجاد شده در بازار ارز و سکه را "توطئه و اخلالگری گروه‌های وابسته به دشمنان نظام" دانسته و افزوده است که این گروه ها "با ایجاد سایت‌های مختلف در مورد سکه و ارز نرخ‌سازی ‌کرده اند تا بازار را ملتهب کنند".

هفته پیش محمود احمدی نژاد عده‌ای از چهره‌های سیاسی و خبرگزاری‌های داخلی ایران که "وابسته به برخی نهادها" هستند را عامل آشفتگی در بازار ارز و طلا در ایران معرفی کرده بود.

پیش از آن، احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس ایران هشدار داده بود که وضعیت موجود در بازار ارز و طلا می تواند به "ورشکستگی" اقتصادی بینجامد و با انتقاد تند از عملکرد دولت، خواهان برخورد قوه قضاییه و مجلس با دولت آقای احمدی نژاد شده بود.

"رئیس قوه قضاییه دلیل 'بخشی از' مشکلات ایجاد شده در بازار ارز و سکه را 'توطئه و اخلالگری گروه‌های وابسته به دشمنان نظام' دانسته است "

او گفته بود که قصد دارد در مورد عزل مسئولان "بی لیاقت" اقتصادی یا "تعیین تکلیف کل دولت" با هیأت رئیسه مجلس گفت و گو کند.

غلامرضا مصباحی مقدم، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز گفته بود که "حیثیت اقتصادی دولت بر باد رفته" و شخص رئیس جمهور مسئول این وضعیت است.

فرمانده پلیس: کار رسانه های خارجی است

در واکنشی جداگانه، امروز سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم فرمانده پلیس ایران با ذکر اینکه "رسانه‌های خارجی در آستانه انتخابات بر ایجاد ناامنی اقتصادی تمرکز دارند" اظهار داشت که این رسانه‌ها "با تمرکز بر روی ارز و سکه به دنبال ترویج آثار تحریم هستند".

آقای احمدی‌مقدم گفت که رسانه‌های خارجی به دنبال آن هستند که آرام آرام به مردم تلقین کنند که "نان هم در بازار وجود ندارد" و افزود: "آنان مردم را به ذخیره‌سازی و مغازه‌داران را به احتکار دعوت می‌کنند."

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات پیشتر گفته بود که اقداماتی از سوی این وزارتخانه برای "شناسایی پشت صحنه های آشفتگی بازار طلا و ارز" انجام شده که نتایج آن "در زمان مناسب اعلام خواهد شد".

در همین حال برخی رسانه های ایران گزارش کرده اند که روز گذشته پلیس تعدادی از دلالان ارز فعال در خیابان فردوسی تهران را دستگیر کرده است.

"فرمانده پلیس ایران با ذکر اینکه 'رسانه‌های خارجی در آستانه انتخابات بر ایجاد ناامنی اقتصادی تمرکز دارند' گفت که این رسانه‌ها با تمرکز بر روی ارز و سکه به دنبال 'ترویج آثار تحریم' هستند"

سایت الف، متعلق به احمد توکلی (نماینده اصولگرای منتقد دولت در مجلس ایران) امروز مقاله ای را چاپ کرد که در آن با اشاره با این اقدام سئوال شده است: "آیا با استفاده از پلیس می‌توان نرخ ارز را مهار کرد یا بازار آزاد ارز را از بین برد؟"

امیر سیاح، نویسنده این مقاله افزوده: "این از بدیهیات است که وقتی تقاضا و عرضه وجود دارد، ناامن کردن محیط معامله، صرفاً هزینه مبادله را افزایش می‌دهد و منجر به افزایش حاشیه سود فروشنده و نهایتاً افزایش نرخ خواهد شد."

برخورد با فروشندگان ارز در حالی صورت می گیرد که بانک مرکزی ایران اعلام کرده بود که از روز شنبه "برنامه ارز تک نرخی" را به اجرا گذاشته است.

بانک مرکزی با اشاره به اینکه نرخ فروش ارز در صرافی ها بین ۳ تا ۵ در صد بالاتر از نرخ رسمی بانک مرکزی است، هشدار داده بود که "متخلفان مجازات خواهند شد".



:: برچسب‌ها: خانه , آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 465
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'غلامعلی حداد عادل' شامگاه چهارشنبه در همایش اصولگرایان استان فارس در شیراز افزود: آنچه بیش از هر چیز دیگری دشمنان را خشمگین می كند، حضور پرشور و همیشگی ملت بزرگ ایران در انتخابات علیرغم تبلیغات منفی آنها است.

وی ادامه داد: آنها همواره بدنبال این هستند كه اگر دركشوری كه مخالف سیاست های آنهاست و انتخاباتی حتی كمرنگ در این كشورها برگزار می شود، بگویند درآن كشور دموكراسی نیست.

حدادعادل اظهار داشت: دشمنان درهر زمان، خصوصا در ایام قبل از انتخابات سعی می كنند با تبلیغات منفی و دروغ پراكنی، مردم را از شركت درانتخابات مایوس كنند، اما وقتی دیدند مردم برخلاف خواسته آنها حضوری حماسی و حداكثری دارند، توطئه ای دیگر به راه می اندازند و مانند انتخابات ریاست جمهوری، موضوع تقلب در انتخابات را مطرح می كنند.

وی افزود: این عمل دشمنان بدان معناست كه آنان همیشه برای انتخابات ما برنامه ریزی می كنند و مردم ما هم باید برای خنثی كردن نقشه ای شوم آنها حضوری حداكثری داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس نهم را انتخاباتی مهم و حساس ذكر كرد و گفت: وظیفه شرعی و ملی همه ماست كه تا زمان باقیمانده به انتخابات، توجه همه را به شركت درانتخابات جلب نماییم و زمینه حضور حداكثری و آگاهانه مردم را فراهم كنیم.ك/2

678 /675



:: برچسب‌ها: گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 535
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

بحث مجلس نمایندگان افغانستان در مورد عدم مصرف بخش اعظم بودجه توسعه ای وزارتخانه های حکومت افغانستان در سال گذشته، موضوع اصلی مورد بررسی در روزنامه های کابل است و در کنار آن، خشونت علیه زنان و سفر احتمالی وزیر خارجه پاکستان به کابل نیز ارزیابی شده است.

روزنامه چراغ در سرمقاله خود بحث عدم مصرف بودجه توسعه ای وزارتخانه های افغانستان را بررسی کرده و نوشته که این مشکل تنها با بازخواست از وزرا در پارلمان افغانستان خلاصه نمی شود و باید موضوع را عمیق تر بررسی کرد.

مجلس نمایندگان افغانستان اخیرا گفت که هفده وزارتخانه حکومت نتوانسته اند بیش از چهل درصد بودجه توسعه ای خود را در سال ۱۳۹۰ مصرف کنند.

نویسنده چراغ نوشته که وزرا به عنوان تصمیم گیرنده ها، افراد مسئول هستند، اما به نوشته روزنامه، نباید این موضوع را جدا از سیاست کلی حکومت افغانستان بررسی کرد.

روزنامه نوشته که حکومت افغانستان در سالهای گذشته به استخدام افراد نخبه و حرفه ای کم توجه بوده و حقوق ناچیزی برای کار در حکومت در نظر گرفته شده است که این موضوع می تواند روی کارکرد کلی حکومت تاثیر منفی بگذارد.

روزنامه آرمان ملی اما از تصمیم مجلس نمایندگان به استیضاح شماری از وزرا استقبال کرده و نوشته که مردم باید بدانند که این وزرا چرا نتوانسته اند در سال گذشته بودجه توسعه ای وزارت خود را مصرف کنند.

نویسنده افزوده که این مسئله به جز در موارد معدودی، نمایانگر ضعف مدیریتی وزرا بوده است.

روزنامه ماندگار نیز به همین موضوع پرداخته و نوشته که فساد در ادارات حکومتی افغانستان رو به افزایش است.

نویسنده ماندگار افزوده که پارلمان افغانستان باید به جای پرداختن به جنجال های داخلی خود، نظارت بر کارکرد حکومت را آغاز کند و استیضاح برخی وزرا به دلیل عدم مصرف کل بودجه توسعه ای در سال گذشته، می تواند گام خوبی در این زمینه باشد.

روزنامه ویسا خشونت علیه زنان در افغانستان را بررسی کرده و حادثه اخیر در ولایت کندوز را که در نتیجه آن یک زن به دلیل بدنیا آوردن نوزاد دختر، از سوی خانواده شوهرش به قتل رسید، محکوم کرده است.

این روزنامه نوشته که حوادثی از این دست، به یاد آور دوره جهل انسان است و در عین حال، از علمای دینی و رسانه ها انتقاد کرده که در زمینه آگاهی دادن به مردم در مورد ارزشهای زندگی مدنی، تلاش کافی نکرده اند.

روزنامه هشت صبح به سفر قریب الوقوع وزیر خارجه پاکستان به کابل پرداخته و نوشته که حکومت پاکستان اخیرا در پی نزدیکی با حکومت افغانستان است تا از امتیازگیری های احتمالی از جریان مذاکره با طالبان دور نماند.

این روزنامه نوشته که پاکستان با اعلام آمادگی طالبان برای مذاکره با حکومت افغانستان، در حال از دست دادن "بزرگترین اهرم فشار" خود بر افغانستان و جامعه جهانی است.



:: برچسب‌ها: ایتالیا , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()