نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز جمعه ایرنا ، سخنگوی وزارت خارجه چین در اظهاراتی گفت: ما بشدت مخالف سخنان ویلارد و همچین حضور نظامی آمریكا در منطقه هستیم .

وی با تاكید براینكه چین حق حاكمیتی بلامنازعه در دریای جنوبی و آبهای مجاور آن دارد، افزود: آزادی كشتیرانی در منطقه برقرار است و هیچ مشكلی در این دریا وجود ندارد .

' رابرت ویلارد '، فرمانده نیروی دریایی آمریكا در منطقه اقیانوس آرام دو روز روز قبل طی اظهاراتی در واشنگتن ، از سیاست های چین در بخش های نظامی ، حضور در دریای جنوبی و فعالیت های فضایی به عنوان یك خطر برای آمریكا یاد كرده است.

سخنگوی دولت چین تصریح كرد: اظهارات ویلارد كاملا بی اساس است. ثبات در دریای جنوبی برقرار است و چین در این زمینه رفتاری مسوولانه دارد.

در همین حال، سخنان این نظامی آمریكایی واكنش هایی نیز در بخش های كارشناسی و رسانه ای چین برانگیخته است.

كارشناسان چین سخنان این فرمانده آمریكایی را اقدامی برای توجیه حضور نظامی آمریكا در منطقه و ایجاد تنش دانسته اند.

' سو هائو '، رییس مركز تحقیقات آسیا و اقیانوس آرام دانشگاه روابط خارجی چین در این باره به روزنامه گلوبال تایمز گفت: ما به اصول پایبند هستیم و مقام آمریكایی بی اساس سخن می گوید .

وی خاطر نشان كرد: 'واشنگتن می كوشد تا حضور نظامی فعالی در آسیای شرقی داشته باشد . اینها بهانه جویی های واشنگتن برای اجرای راهبرد نظامی و آوردن نظامیان به منطقه آسیا و اقیانوس آرام است ' .

وی افزود: تلاش آمریكا برای دامن زدن به تنش ها در دریای جنوبی چین راهی برای نفوذ نظامی گسترده به منطقه است .

وی گفت كه باید اذعان كرد تمامی رویارویی های قبلی و منازعات گذشته چین در این منطقه نیز معلول سیاست های مداخله جویانه آمریكا در دریای جنوبی بوده است تا در این راستا همه تامین كننده منافع واشنگتن باشند.

آساق ** 275 ** 2100





:: برچسب‌ها: مکزیک , هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: